יריד החקר במדעים 2020– כיתה ט'

שלוש תלמידות מכיתה ט' זכו במקום הראשון ביריד החקר המחוזי לשנת 2020 של משרד החינוך.
נושא המחקר : 
הפיכת ננו-חלקיקי זהב לאגרנט (צבר) ושינוי בתכונות שלהם כתוצאה מכך. 
במהלך שנת הלימודים התנסו התלמידים בנוסף ללימודים העיוניים במדעים, להתנסות מעשית במעבדות האוניברסיטה שבגבעת רם.
התלמידים נחשפו לתחומים השונים כתורשה, בטיחות בניסויים, זיהוי פלילי, ועולם האקדמיה.
שלוש מתלמידות הכיתה ראו אתגר בהעמקת הידע והצטרפו לדוקטורנטיות שחקרו את הפיכת הננו-חלקיקי זהב לאגרנט, ושינוי תכונותיהם כתוצאה מכך, ובהמשך כיצד מתקיים השינוי באמצעות תוספת מלח, וכן כיצד הוספת ג'לטין משנה את הפיכתם לצבר. 
התלמידות הקדישו זמן, מחשבה, ומאמץ נפשי, ואמונה ביכולתן לצלוח הפרויקט. 
התלמידות התנסו בשימוש במיקרוסקופים אלקטרונים, בפלטה חשמלית, במכלי זכוכית, בתמיסות שונות, ובמשקפיים מיוחדים. 
את הממצאים הציגו במצגת שכללה גרפים, טבלאות, בהסברים, ותיאוריים בהתאם לדרישות המחקר האקדמי.
המילים שהופיעו בסיקור המחקר היו :

*חלקיקים.*מעבדה.*תמיסה.*מיקרוסקופ.*אגרגציה.*שכבה אורגנית.*סינטזה.*דיספרסיה.*שקילה.*ננומטרים.

מה אתם מבינים ? 

התלמידות העידו כי למדו וצברו ידע חדש, התנסו במכשירים חדשים, עשו ניסויים מגניבים, ולמדו על הסכנות בניסויים. 
את אבני היסוד לתהליך למדו במהלך לימודי החטיבה ב'קדמה'. 
הן נחשפו לסטודנטים הלומדים באוניברסיטה העברית, נחשפו לטכנולוגיות מתקדמות, וזכו ללמוד באופן מעמיק, מעניין, ובשעות לא שגרתיות.
התלמידות התגברו על הקשיים בדרך, והתמודדו עם הצורך בריכוז וברצינות, ועם הסבלנות הנדרשת לאורך התהליך.
התלמידות גאות בהישג-מקום ראשון ביריד החקר המחוזי של משרד החינוך, תחרות שהתקיימה השנה בזום.
הלימוד היה חוויתי ואקדמי, דרש מאמץ גדול מהתלמידות והתקיים בזכות הליווי הצמוד של המורה למדעים. 
פרויקט זה מצטרף לפרויקטים נוספים של 'בית הספר' המעודדים התפתחות אישית, תעוזה, אמונה ביכולת האישית, וחשיפה למרחבי למידה נוספים, ולסביבות לימודיות מתקדמות ומאתגרות. 
ההצלחה נוטעת בתלמידות את תחושת המסוגלות, המצוינות, והיכולת להגיע רחוק תוך קבלת תמיכה ועידוד מהצוות הלימודי. 
'לצאת מהקופסא' היא לא סתם סיסמא, אלא מתקיימת הלכה למעשה ב'קדמה' 

סגירת תפריט
Open chat
היי
איך נוכל לעזור?